1. februára 2016

Keď sa potrebujem vyrozprávať 02 - Učenie vs. čítanie

Každý študent pozná ten pocit, keď v ňom súperi chuť čítať svoju obľúbenú literatúru s akýmsi pocitom zodpovednosti, ktorý nás zas tlačí do učenia, lebo či už priebežné testy alebo skúšky sa blížia. Niekedy sa dá stíhať oboje, teda aj fantasy aj učebnice, ale v niektorých prípadoch to zas len tak ľahko nejde. V tomto článku by som sa vám chcel len vyrozprávať ako to mám ja v mojej situácii, keďže škola mi veľa voľného času nedopraje a dozvedieť sa ako takýto problém riešite vy.



Niektorí z vás o mne už nejakú dobu vedia, že študujem medicínu, čiže som väčšinu času zahltený povinnosťami súvisiacimi so školou. Väčšinou sa jedná či už o priebežné testy, skúšanie alebo cez zimu a leto skúškami a zápočtami. Toto obdobie je pre mňa veľmi stresujúce a naozaj by mi niekedy bodlo keby som si mohol otvoriť nejakú dobrú jednoduchú knižku a proste si len tak čítať. Moje svedomie mi väčšinou dovolí tak 10 strán raz za 2 dni, niekedy aj menej záleží na tom ako dôležité veci do školy sú.


Tento rok som začal "experimentovať" s komiksami, teda počas školy som si hlavne cez víkend doprial hodinku času na to aby som prečítal jeden komiks podľa výberu. Toto rozhodnutie malo svoje výhody aj nevýhody. Medzi výhody môžem počítať to, že som objavil novú "sféru" úžasných literárnych diel, ale aj to, že za tú hodinu stihnem prečítať celé dielo a nemám to rozkúskované na rozdiel od väčších kníh. Na druhej strane ak mám po ruke aj ďalšie časti danej série, tak musím tvrdo bojovať sám so sebou aby som odolal pokušeniu siahnuť hneď po ďalšom diele.


S písaním na blog je to ešte horšie, keď už človek nestíha ani čítať, tak o čom vôbec má písať? Taktiež napísať nejakú recenziu alebo článok podľa mojich predstáv si taktiež pýta trochu viacej času, čo si v niektorých situáciach naozaj nemôžem dovoliť. Preto som občas nútený svoju aktivitu na blogu prerušiť.


Ako takéto situácie riešite vy? Čo by ste mi poradili ak by som chcel počas školy aj trochu čítať a aj udržiavať aspoň malú aktivitu na blogu? Zažívate podobné situácie ako ja? Pokojne mi o nich napíšte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára