23. júla 2016

Solomon Kane: Ďábluv hrad

O puritánskom bojovníkovi s menom Solomon Kane už väčšina z nás počula, avšak mne sa len nedávno podarilo prečítať si nejaký príbeh tohto zvláštneho hrdinu. Do rúk sa mi dostal komiks s názvom Solomon Kane: Ďábluv hrad, ktorý už pred nejakou dobou vydalo vydavateľstvo Comics centrum. Aký teda Solomon Kane je? Stojí za prečítanie?






Autor: R. E. Howard, S. Allie
Kresba: Mario Guevara
Vydavateľstvo: Comics Centrum
Počet strán: 144
ISBN: 978-80-86839-44-8
Preklad: Jan Kantůrek
Väzba: brožovaná
Cena: 11,05 €/ 299 Kč





Prastaré zlo v Čiernom lese
Puritán Solomon Kane putuje strednou Európu s jediným cieľom a to s cieľom vykonávať Božiu vôľu a zničiť všetko zlo. Na svojich cestách stretáva dobrodruha Johna Silenta, s ktorým sa vydávajú na takzvaný Ďábluv hrad za barónom von Stelarom prešetriť prípad obeseného malého chlapca. Podarí sa tejto dvojici prísť na to, aké zlo stálo za týmto nehanebným skutkom?


Boj proti všetkému čo odporuje Bohu
Prvá vec, ktorá ma na diele hneď zaujala bol Solomonov prístup ku všetkým veciam a udalostiam, teda jeho puritánske správanie a perfektné dodržiavanie až prehnaného kódexu cti. Na jednej strane bol hoci prísne veriaci, ale na strane druhej, keď bolo treba niekoho zabiť, tak ani sekundu nezaváhal. Bolo to pre mňa niečo nové, niečo s čím som sa ešte pri čítaní nestretol. 


Príbeh sám o sebe je zaujímavý a opradený tajomstvami, ktoré spolu s hrdinami odhalíme v priebehu deja. Akčná stránka dielu rozhodne nechýba keďže hlavná postava, ako som už vyššie spomenul, so zabíjaním nemá najmenší problém. Ak očakávate, že dôležitú úlohu v príbehu zohrajú aj prvky ako láska, priateľstvo alebo intrigy, tak vás asi sklamem, lebo tých je tu buď pomenej alebo tu nie sú vôbec. Jedná sa teda hlavne o akési vypátranie a nemilosrdné zneškodnenie zla.

Kresba nie je dokonalá, ale o to je zaujímavejšia. Osobne mi veľmi učarila a to či už svojou detailnosťou alebo farebnosťou. Svoju úlohu plní perfektne. Prostredie, tváre aj scény sú výborne vykreslené. Čítanie tohto komiksu som si naozaj užil a rozhodne by som ocenil viac komiksových príbehov tohto puritána preložené do češtiny. 


Solomon Kane: Ďábluv hrad je pútavé, akčné dielo s nádhernou kresbou a hrdinom s nezvyčajným, ale aspoň pre mňa zaujímavým správaním. Keďže sa jedná o kratší a v celku jednoduchý príbeh, tak ho odporúčam každému, kto hľadá niečo jednoduchšie, akčné k "pohodovému" čítaniu.






Použité obrázky pochádzajú zo stránky vydavateľstva Comics Centrum. V prípade záujmu tento komiks zoženiete na stránke vydavateľa za akčnú cenu.

2 komentáre:

  1. Komixy čtu spíše zřídka, tenhle ale nezní špatně :) Díky za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžem jedine doporučiť. :) Pekná kresba, nevšedný hrdina a zaujímavý príbeh - čo viac chcieť? :D

      Odstrániť